lørdag 10. oktober 2009

Sara - om sine skoleopplevelser - 8. oktober

Nå går jeg på en amerikansk skole som starter 08.20 og slutter 1530. Vi har gym og kunst og håndtverk 2 ganger i uka, sist laget vi rosemaling og så bilder fra Norge. I social science timene lærer vi om vikingene! Det er 29 elever i klassen, ingen av dem forstår norsk. Vi har også en time som heter Bible i første eller siste time. De første dagene kunne jeg ikke snakke med så mange, men heldigvis kjente jeg to kjekke jenter i 3.klasse. Vi er sammen i friminuttene, de heter Sanna (Kiplesund) og Sigrid Helene (Steinhovden). Nå kjenner jeg litt bedre de i min klasse også, og derfor tør jeg snakke med dem. Denne uka har jeg 2 bibelvers i lekse og 20 vanskelige gloser, og vi skal lese 20 minutter hver dag. I dag lagde vi film om vannets syklus, det var veldig gøy. Jeg har fått en assistent som heter Anne, som hjelper meg med engelsken. Det går ganske greit nå, men jeg gruer meg litt til skolen i morgen, for jeg har ikke lært så godt alle glosene.
Klem fra oss, Th og Sara

4 kommentarer:

  1. Det er veldig fint å lese om hvordan dere har det! Det er ikke lett å begynne på ny skole og ikke kjenne noen, nesten. Erlend og Tobias har også begynt på ny engelsk skole og kan ikke snakke helt engelsk enda. De syns ikke det er så lett de heller! Jeg tenker på dere og savner dere!! Ber for dere! Glad i dere:)

    SvarSlett
  2. Kjære Sara, Leah og Mina!
    Så spennende at dere har begynt på skolen og i ny barnehage. Jeg syns dere er så tøffe og flinke som klarer så mye på ett helt nytt språk :D Lykke til!!!
    Tenker mye på dere - og håper dere vil trives :D Veldig glad i dere! Stor klem fra Kristine ! Varme hilsener til Jerin og Thorleif også

    SvarSlett
  3. Dere er en fantastisk, tøff og en herlig familie :D Veldig kjekt å lese om hvordan det har gått med dere hittil.
    Jeg er en stolt Shanthikka/Shanthimma.
    Savner dere kjempe masse, ubeskrivelig glad i dere :)

    Klarer ikke å vente til neste år, blir altfor koselig :):) :)

    Jeg ber for dere. Gud er med.

    En stor klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Vi har misjonsgruppe hos Anne og Svein Hartvig. Har lest bloggen og følger med og tenker på dere. Høstferien er akkurat over i Norge og flere av oss har vært på fjellet, med snø... Nevnte vi at det kun har vært to oppholdsdager siden dere dro???
    Gud velsigne dere. Stor klem

    SvarSlett