lørdag 10. oktober 2009

Smånytt - mest om Leah (og Mina) - 6. okt

Leah og Thorleif forteller, tirsdag kveld : (Hun var alene-elev med Sara på den norske skole sist uke, denne uka startet hun på den amerikanske skolen...Hun har en norsk lærer ved siden av seg, men fellte et par tårer i går. Det er tre friminutt fra 0820-1530...) - Den norske skolen var kjempegøy! Vi ville ofte være litt ekstra på skolen for det var så gøy, for eksempel i musikk eller forming. - I går skjønte jeg ingenting. Ingenting. Hvis noen vippet på stolen fikk de beskjed om å sitte ordentlig. Jeg visste ikke hvor jeg skulle sette sekken, de andre hadde hyller og bøker. I dag skjønte jeg ikke så mye heller, men det gikk greit, for vi hadde mange formingstimer. Vi sitter ofte på gulvet, og da skal vi ha beina i kors, så jeg får litt vondt av skoene i rompa. Og så skal vi ha hendene i fanget, sånn... så vi ikke forstyrrer. Er det lov å ta av oss skoene? Pappa: Ja, jeg tror det, men vi kan spørre i morgen. Leah: Det er ikke så farlig, jeg er blitt vant nå. Og så tar det lengre tid når vi skal ut i friminuttet... Jeg er blitt kjent med en annen jente, hun kan heller ikke engelsk. Jeg ville egentlig ikke at vi skulle be om at jeg ble kjent med noen i går, for det er så gøy når de store (norske, inkl Sara) jentene kommer til meg i friminuttet!

Pappa tilføyer: Sara og Leah er igang på Bingham, og er (vel?) tapre, men det er ikke bare lett.

Mina har kost seg med andre barn her på tomta, men de har dratt til andre kanter av landet, og det ble litt drygt. Da fikk hun lyst til å prøve den engelske barnhagen over gata, hvor en venninne går (Kariun Lende). Det gikk over forventning bra, synes hun: Pappa: kl 1000, skal på språktime: -Vil du bli med hjem eller være her alene? Mina: -Være her! Pappa: Skal jeg hente deg om 2 timer? Mina: Nei. Om tre timer!

1 kommentar:

  1. hei Sara! -og alle de andre.
    lina og kjersti lurer på hvordan dere har det? lina og kjersti savner alle sammen. det var så gøy og ha dere i Molde:)
    håper dere kommer til Molde en gang i tida:)

    hilsen Lina og Kjersti:)

    SvarSlett