torsdag 14. januar 2010

Barna forteller: Juleferien i tilbakeblikk

Mandag morgen tidlig kom reiselærer Elisabet Karlsen trillende fra Arba Minch, litt forsinket da A.M.-flyet møtte tåke på sin melkerute. Så de unge oppsummerer juleferien:

-Hvordan har juleferien vært?
Mina: -Bra!! Jeg har fått mye gaver og ting, feks fått en fin lekehund og så en fin glasskule som kan snø inni og koppestell.
- Skjedde det noe fint? - Vi besøkte Melkamnesh (husansatt/barneoppdragerske), for eksempel spiste vi indjera og wått og jeg hoppet rundt i sofa'en. Ikke noe annet å fortelle!

Leah: - Veldig fint!! Vi har besøkt Melkamnesh og gjort nokka hemmelig. Og så har jeg jo spist litt godteri. Og så har jeg hatt det veldig gøy i dag, jeg har syklet fåt på en sykkel med Sara og Mina og pappa. Og vi har fått mye gaver.

Sara: - Fint!! Jeg har hatt litt besøk fra Addis av en venninne. Og vi har fått pakker i posten, mange pakker. Det har vært besøk fra Norge til noen andre her på tomta, og dem har vi blit kjent med. Vi har vært på tur til Mursi, der fikk vi sitte på taket til bilen over en elv. Det var gøy, men litt humpete. Vi besøkte et Mursi hyttetun, der fikk jeg male hirsekorn med steiner. På veien hjem så vi 206 dik-dik'er (små, søte antiloper).

Mamma presses til en liten oppsummering til slutt: Det var litt tungt i romjulsdagene (5 år siden tsunamien) Det var også ganske travelt på sykehuset. Til tross for travelheten har vi kost oss med god mat, badet med barna i bassenget og gledet oss med mye besøk. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har fått brukt mye tid med Bibelen...
Pappa synes det har vært en fin og god jul, om enn litt mye preget av vanlige, uvanlige arbeidsdager, sterke skjebner som blander seg inn eller suser forbi. Det merkes litt bedre en tid hvor jeg prøver å sette ned farten og sanse jul. Barna hadde fortjent mer ro med oss, men julens budskap har fått etset seg litt inn gjennom deres flotte julespill, i ulike utgaver, til stor glede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar