fredag 6. november 2009

Vann. Mangel.

Det er grønt her. Gresset som stod lavt nylig er godt over hodet mitt nå. Det regner tre ganger i uka. Det nesten flommer ned gjennom lufta, fyller pytter og marker og grøfter og elver og veier. Det flommer ikke i kranene på sykehuset. Det er tørt på pasientrommene. Det er tørt på vaktrommet. Det er tørt i dospyleren. Det er tørt på undersøkelsesrommet. Det er av og til tørt på skyllerommet, tørt i kranen ved operasjonsstua. Det er av og til tørt i kanna over vasken ved operasjonstua. Sara og jeg satte ut en tønne på 140 liter da det regnet sist. Den tok flommen fra takrenna fra halve taket vårt. Den var full på ett minutt. Det er ikke vannmangel. Det er vann og mangel på noe annet, som jeg ikke vet hva er enda.

1 kommentar:

  1. Et stort sykehustak burde vel kunne forsyne ganske mange med vann? Det er kanskje vannrør og sånt som er problemet?
    Jeg husker noen utrolige skybrudd da jeg var på Madagaskar. Vi har jo hørt at det er ganske tørt i områder ikke langt fra der dere er men det har kanskje forandret seg? I så fall er jo det bra. Hvis noe av vannet blir værende i alle fall.
    Jeg håper dere har det bra!

    SvarSlett